Érase unha vez, nunhas terras moi… (curso25/26)

Actividade bianual: Creación de guións multilingües para o TRAX III(Lingua castelá – Lingua galega – Latín) A actividade de creación de guións para o TRAX III constitúe unha proposta anual que combina expresión escrita, creatividade e aprendizaxe lingüística a través do deseño colaborativo dun produto audiovisual. A iniciativa busca fomentar o uso funcional e creativo […]

Actividade bianual: Creación de guións multilingües para o TRAX III
(Lingua castelá – Lingua galega – Latín)

A actividade de creación de guións para o TRAX III constitúe unha proposta anual que combina expresión escrita, creatividade e aprendizaxe lingüística a través do deseño colaborativo dun produto audiovisual. A iniciativa busca fomentar o uso funcional e creativo das linguas –castelán, galego e latín– mediante a elaboración de pequenos guións que culminan na gravación dun proxecto final común.

A actividade desenvólvese ao longo de 10 sesións, distribuídas en fases que combinan o traballo en grupo, a investigación temática e o desenvolvemento de competencias lingüísticas e emocionais:

Estrutura xeral das sesións:

  1. Introdución ao proxecto TRAX III: presentación da temática e obxectivos xerais. Revisión de exemplos de edicións anteriores.
  2. Chuvia de ideas e elección da temática: reflexión colectiva sobre o contido do guión (valores, contexto, personaxes, etc.).
  3. Distribución de roles e planificación: creación de equipos e asignación de tarefas por idioma.
  4. Escrita inicial en lingua galega: construción da estrutura narrativa base.
  5. Adaptación ao castelán: tradución creativa, con atención aos matices lingüísticos e culturais.
  6. Introdución e adaptación de fragmentos ao latín: selección de escenas ou diálogos para incorporar expresións e fórmulas latinas sinxelas, contextualizadas.
  7. Revisión e integración de versións: posta en común, corrección cooperativa e unificación do guión multilingüe.
  8. Lectura dramatizada e axustes finais: ensaio oral con énfase na entoación, comprensión e ritmo.
  9. Preparación para a gravación: planificación das escenas, localizacións e elementos audiovisuais necesarios.
  10. Gravación piloto ou presentación final: rexistro audiovisual das escenas máis significativas.

Obxectivos:

  • Desenvolver a competencia lingüística nas tres linguas implicadas.
  • Estimular a creatividade, o traballo en equipo e a capacidade crítica.
  • Potenciar a expresión oral e escrita en contextos significativos.
  • Achegarse á lingua latina desde unha perspectiva activa, contextualizada e lúdica.
  • Crear un produto final que reflicta o esforzo colaborativo e o valor das linguas como ferramentas de expresión e identidade.

O TRAX III non é só un proxecto audiovisual: é unha experiencia formativa e artística onde o alumnado é protagonista, autor e intérprete da súa propia historia, nunha combinación rica de linguas, culturas e aprendizaxes.

O proceso está deseñado para que cada grupo de traballo aporte unha parte esencial da historia, de xeito que, ao final, todas as achegas se unan para crear unha narrativa conxunta. Esta metodoloxía fomenta a corresponsabilidade, o diálogo e a cohesión entre o alumnado.

calendario

junio 2025
L M X J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30