Educación afectiva

A educación afectiva e emocional é unha peza clave para o desenvolvemento integral do alumnado. Aprender a recoñecer, expresar e xestionar as emocións non só favorece o benestar persoal, senón que tamén mellora a convivencia, fomenta o respecto mutuo e constrúe relacións máis saudables e conscientes. Por iso, apostamos pola creación colaborativa dun banco de […]

A educación afectiva e emocional é unha peza clave para o desenvolvemento integral do alumnado. Aprender a recoñecer, expresar e xestionar as emocións non só favorece o benestar persoal, senón que tamén mellora a convivencia, fomenta o respecto mutuo e constrúe relacións máis saudables e conscientes.

Por iso, apostamos pola creación colaborativa dun banco de actividades centrado na educación emocional. Este espazo compartido será unha ferramenta viva, construída entre docentes, alumnado e comunidade educativa, que recolla propostas prácticas, dinámicas, xogos, reflexións e recursos adaptados a diferentes idades e contextos.

Traballar en equipo neste proxecto permítenos compartir experiencias, enriquecernos mutuamente e poñer en valor a diversidade de miradas e sensibilidades. Ademais, fomenta a participación activa, a corresponsabilidade e o compromiso co coidado emocional nas aulas.

Un banco de actividades coma este non só serve para aplicar no día a día escolar, senón que cultiva habilidades para a vida: empatía, autocoñecemento, escoita activa, resolución pacífica de conflitos, e respecto polas emocións propias e alleas.

Porque educar desde as emocións é sementar futuro. E facelo xuntos, é construír unha escola máis humana, máis consciente… e máis feliz.

Porque educar desde as emocións é sementar futuro. E facelo xuntos, é construír unha escola máis humana, máis consciente… e máis feliz.

Mellorar a convivencia non require grandes cambios, senón pequenos xestos cotiáns que, co tempo, transforman o ambiente dun grupo ou comunidade. Xestos sinxelos como un saúdo amable, unha palabra de ánimo, un recoñecemento sincero ou un simple “como estás?” teñen un impacto moi positivo no día a día.

Un dos piares fundamentais para acadar unha convivencia saudable é a escoita activa. Escoitar de verdade implica poñer atención ao que a outra persoa di, sen interromper, sen xulgar, e con interese real polo que sente ou pensa. É unha ferramenta poderosa para crear vínculos, resolver conflitos e fortalecer o respecto mutuo.

Tamén é esencial dar exemplo: a maneira en que falamos, tratamos aos demais ou resolvemos os desacordos é observada constantemente, especialmente polo alumnado. Cando actuamos con coherencia, responsabilidade e respecto, estamos ensinando sen falar, transmitindo valores a través da acción.

As dinámicas de grupo son outra ferramenta eficaz para traballar estes aspectos. Permiten que o alumnado se coñeza mellor, desenvolva a empatía, aprenda a traballar en equipo e se exprese nun ambiente seguro e participativo. A través do xogo, o diálogo e a cooperación, apréndense habilidades que son fundamentais para a vida.

Porque convivir ben non é só non discutir, é coidar como nos relacionamos, como nos falamos e como nos sentimos en grupo. E iso constrúese, pouco a pouco, con cada xesto, cada palabra, e cada momento compartido.

calendario

junio 2025
L M X J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30